Search for:

LinkedIn Advertenties: zo maak je krachtige marketingcampagnes voor B2B

LinkedIn is uiteraard een must voor elk bedrijf en dat om twee redenen. Ten eerst kan je op LinkedIn als bedrijf in de B2B-sector je sterker profileren met organische berichten die verwijzen naar de bedrijfsblog, bijvoorbeeld.

Ten tweede biedt LinkedIn prachtige tools om te adverteren naar een B2B-doelgroep. Als B2B-bedrijf maak je op LinkedIn dus best ook meteen een LinkedIn-advertentieaccount!

Tot slot hebben alle bedrijven en KMO’s, meestal dan toch, één gemeenschappelijke uitdaging gemeen: om hun groei te ondersteunen hebben ze gekwalificeerd personeel nodig. Er zijn echter steeds meer disciplines waarin het moeilijk is om goede profielen te vinden. De beste profielen zijn immers al aan het werk!

Via LinkedIn kan je gemakkelijk de juiste profielen benaderen via gesponsorde berichten of gesponsorde vacatures.

Linkedin

LinkedIn-doelen

Met LinkedIn marketingcampagnes (in de Linkedin Campaign Manager) kan je vanzelfsprekend specifieke doelen en bedrijfsdoelstellingen nastreven. Een campagnedoelstelling is de actie die je wilt dat je klanten ondernemen wanneer ze je advertenties zien.

Linkedin

LinkedIn-doelgroepen

In LinkedIn campagnes kan je verschillende doelgroepen specifiek gaan bereiken. Enkele voorbeelden zijn:

  • Bedrijf (bv. mensen die bij concurrerende bedrijven werken)
  • Bedrijfstak (bv. bouw, onderwijs, finance, overheid, gezondheidszorg, …)
  • Bedrijfsgrootte (bv. bedrijven met meer dan 2.000 werknemers)
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Specifieke opleidingen
  • Specifieke scholen of universiteiten
  • Specifieke diploma’s
  • Specifieke functies en functietitels
  • Senioriteitsniveau
  • Specifieke vaardigheden (gebaseerd op relevante zoekwoorden die in de profielen voorkomen)
  • Aantal jaren ervaring
  • Interesses
Linkedin

LinkedIn-advertenties

Nadat de campagnedoelstelling is bepaald en de campagne targeting staat op punt, kan je de advertenties aanmaken die je wilt lanceren naar je doelgroep. Ook hier zijn opnieuw heel veel mogelijkheden: gaan de van in-feed display banners tot InMail-berichten rechtstreeks naar de juiste doelgroep.

LinkedIn is goud waard voor elke B2B-sector die aan B2B-prospectie doet!

Write A Comment