Freelance SEO Specialist

Al jaren specialiseer ik mij als SEO Specialist in alle takken van de zoekmachinemarketing. Ik volg dit onderwerp op de voet en ken de nieuwste standaarden waaraan moet worden voldaan op vlak van SEO.
Dan spreken we niet enkel over de usual suspects zoals pagina-optimalisatie, de juiste H-tags of de juiste zoekwoordbalans.
Vragen, plannen of gewoon zin om even wat gedachten uit te wisselen? Contacteer mij via jeroen@varamedia.be of telefonisch op 0497 68 02 41.
- Ik overloop de volledige conversietracking via Analytics, Google Tag Manager en Google Ads
- Ik doe aan conversie-optimalisatie. Hierbij maak ik gebruik van Google Optimize, Microsoft Clarity of Hotjar.
- Ik gebruik SEO om de Kwaliteitsscore in Google Ads te verhogen, waardoor de Cost-per-click in Google Ads daalt
- Daarnaast stel ik geavanceerde Google DataStudio-rapporten in die mijn partners wekelijks of tweewekelijks geautomatiseerd briefen over de gemaakte vooruitgang.
- Aan de hand van een uitgebreide Google Sheet bouw ik een zoekwoordonderzoek op om ‘u’ tegen te zeggen.
Success cases als freelance SEO specialist
Het resultaat van deze aanpak? De website waarvoor we SEO leveren krijgt een disruptieve functie in de Google zoekresultaten en klimt bovenop alle concurrenten. Waarom? Simpel: ik doe aan datagedreven SEO. Dat betekent dat ik niet ‘zomaar’ nieuwe content toevoeg of ‘zomaar’ interne linking doe. Mijn werk kadert altijd in een veel ruimere SEO-strategie die volgende elementen bevat:
- Een bijzonder alomvattend zoekwoordonderzoek, inclusief volumes en inclusief concurrentie-onderzoek
- Als we weten wat de concurrenten doen, brengen we dit in kaart en overstijgen we dit door nog meer relevante content toe te voegen
- Het copywriting werk is state-of-the-art en allesbehalve te vergelijken met wat je zou verwachten van een doorsnee copywriter.
- De interne linkingstructuur die ik toepas kadert in een ruimere SEO Silo Structuur
- De link building die ik voorzie is steeds contextueel en komt van echt relevante, gerelateerde websites. Het zijn dus niet zomaar losse partnerlinkjes, die trouwens ook amper effect hebben.
- De SEO rapporteringen die ik lever zijn steeds conversiegedreven en tonen de toename in leads / sales en niets anders. We rapporteren ook andere zaken zoals kliks en populaire pagina’s, maar deze betalen de rekening niet. Deze focus zorgt voor de beste resultaten. Tot nog toe heeft geen enkele van mijn klanten de samenwerking stopgezet. Het rendement is heel hoog en blijft stijgen naarmate ik verder aan de SEO bouw.
- De bewijzen zijn er zwart op wit: als SEO expert verstop ik me niet achter duur jargon, noch kliks en impressies. Ik rapporteer enkel conversies en deze tonen het rendement van mijn SEO expertise zwart op wit.
Wat is dat dan zoal?
- Ik overloop de volledige conversietracking via Analytics, Google Tag Manager en Google Ads
- Ik doe aan conversie-optimalisatie. Hierbij maak ik gebruik van Google Optimize, Microsoft Clarity of Hotjar.
- Ik gebruik SEO om de Kwaliteitsscore in Google Ads te verhogen, waardoor de Cost-per-click in Google Ads daalt
- Daarnaast stel ik geavanceerde Google DataStudio-rapporten in die mijn partners wekelijks of tweewekelijks geautomatiseerd briefen over de gemaakte vooruitgang.
- Aan de hand van een uitgebreide Google Sheet bouw ik een zoekwoordonderzoek op om ‘u’ tegen te zeggen.
SEO in functie van conversies
Hier eindigt het verhaal (nog) niet. SEO is namelijk maar een means to an end. En die end dat zijn natuurlijk de conversies: meer leads en/of meer sales via e-commerce. Mijn rol als SEO specialist eindigt niet bij het correct instellen van de SEO-structuur, het voorzien van off page SEO en het analyseren van de zoekmachineoptimalisatie in zijn geheel. Mijn werk begint bij het verhogen van het webverkeer via SEO. Want van zodra ik van start ben gegaan met een SEO-traject, bekijk ik alles wat we doen in functie van bovengenoemde doelstellingen. Wat is dat dan zoal?
- Ik overloop de volledige conversietracking via Analytics, Google Tag Manager en Google Ads
- Ik doe aan conversie-optimalisatie. Hierbij maak ik gebruik van Google Optimize, Microsoft Clarity of Hotjar.
- Ik gebruik SEO om de Kwaliteitsscore in Google Ads te verhogen, waardoor de Cost-per-click in Google Ads daalt
- Daarnaast stel ik geavanceerde Google DataStudio-rapporten in die mijn partners wekelijks of tweewekelijks geautomatiseerd briefen over de gemaakte vooruitgang.
- Aan de hand van een uitgebreide Google Sheet bouw ik een zoekwoordonderzoek op om ‘u’ tegen te zeggen.
Vragen, plannen of gewoon zin om even wat gedachten uit te wisselen? Contacteer mij via jeroen@varamedia.be of telefonisch op 0497 68 02 41.